Fırça (Brush) nasıl kullanılır?

Merhaba arkadaşlar,

Fırçalar üzerine ne zamandır beri yazmak istediğim yazıyı yazmaya başlıyorum. Nasip bugüneymiş.. 🙂

İleriki konularımızda sizlere sunacağımız fırçaları, nasıl ve nereye yükleyeceğinizi, nasıl kullanacağınızı ve neler yapabileceğinizi anlatmak istedim.

Fırça başlığı altında size sunduğumuz indirme linkine tıklayarak, fırçayı bilgisayarımıza indiriyoruz.

İndirdiğimiz bu dosyayı, photoshop programımızın bulunduğu klasöre taşıyacağız. Genelde, Photoshop CS2 sürümü için

” C:/Program Files/Adobe/Adobe Photoshop CS2/ Presets / Brushes ” yolunu kullanırız.

Amacımız, Photoshop programının kurulu olduğu dizinde, brushes klasörü altına, indirdiğimiz dosyayı atmak, bu kadar.

brush.gif

Sıra geldi fırçamızı photoshop’a eklemeye. Bunun için, Photoshop programı açıyoruz ve, Edit > Preset Manager yolunu kullanıp, açılan pencereden, Load / Ekle-Yükle tuşuna basıyoruz. Açılan pencereden, fırçamızı seçip Load tuşuna basıyoruz ve Done / Tamam tuşuna basıp fırçamızı eklemiş oluyoruz.

Bu aşamaya kadar, fırçamızı nasıl indirip, nereye kaydedeceğimizi ve programa nasıl ekleyeceğimizi öğrendik.

Şimdi, bu fırçayı nasıl kullanacağımıza bir bakalım;

brush3.gifİstediğiniz ölçülerde bir çalışma alanı açın,

Brush Tool’u brush2.gif ( Fırça aracı ) seçin ve yukarıda açılan fırça ayarlarından 1. aşamada gördüğünüz yere tıklayın. Bu aşamada, fırça ayarlarımız açılacak.

2. aşamada gördüğünüz, oka tıklayıp, fırçaların bulunduğu panelimizden en alta doğru gidiyoruz. En altta gördüğünüz üzere eklediğimiz fırça burada olacak.

Daha sonra buradan istediğimize tıklayıp seçiyoruz, ve çalışma alanımıza tıklayıp bu fırçayı uyguluyoruz. Bu kadar arkadaşlar…

Bir önceki çalışmamızda Photoshop ile Wallpaper yapın dersini anlatmıştık,  okumak için lütfen tıklayın.

Bu yazıyı

Bu konuda toplam 79 yorum var. Siz de yorum yapın, sorularınızı hemen yanıtlayalım

  1. sana çok önemli bir soru sormak istiyorum kaç haftadır photoshop cs4 programımda meydana gelen problemi çözmeye çalışıyorum silip yeniden yükledim ama sorun hala devam ediyor sorun ise programdaki brushların boyutu 700’ü aşkın olmasına rağmen hala çıkan şekillerin bir nokta kadar küçük olması bu durum silgide de geçerli shop yapamıyorum çok moralim bozuldu yardım edersen çook sevineceğim. Önceden böyle değildi ama bir kaç brush yüklediğimde böyle oldu lütfen cevap ver

    • Brushlarını seçtiğinde altındaki bardan brush boyunu artırıp azaltabilirsin.. İndirdiğin brushlara göre büyüklüğü küçüklüğü değişik olabilir bu normal.. Birde çalıştığın arkaplanda önemli mesela 800×600 bir alanda çalışırken ve 1024×768 bir arkaplanda çalışırken brushı dene sanırım problemin bundanda kaynaklanıyor olabilir.

  2. Emrecan AYDIN
    3

    Bu site çok harika bir şey, her şey çok açık ancak üye olamıyorum hata veriyor yardımcı olabilir misiniz?

    • E-bülten üyeliğine bilgilerinizi düzgün girdiğinizden emin olunuz lütfen aksi takdirde ben kontrol ettim bir problem göremedim hala bir probleminiz olursa tekrar sorabilirsiniz elimden geleni yapmaya çalışırım.E-bülten sizin mail adresinize sitemizde olan yeniliklerden haberler gönderecek,sitemizde olacak yarışmalardan sizleri haberdar edecek çeşitli hediyeler kazanabileceksiniz.

  3. ya ben bulamadim firca linkinizi…nerdeki o?

    • İnternette araştırarak kendi versiyonuna uygun fırçaları indirebilir ve kullanabilirsin.Yakında bende bir fırça eklentisi yapmayı planlıyorum. İyi çalışmalar..

  4. Bunu öğrenmem iyi oldu,teşekkürler…

  5. Allah razı olsun hocam. Elinize emeğinize sağlık.

  6. fırçayı gerekli konuma koyuyorum ama photoshop bunu görmüyör cs5 kullanıyorum ??

  7. Ertan Keser
    10

    Eyvallah çok sağolun.. Süper..

  8. çok güzel bi site ve çok faydalı birden 10 tane sayfa açtığımı fark ettim =)) yavaş yavaş burdaki bir çok şeye bakıcam emeklerinize tşk =)

  9. vallah ellerıne kollarına saglık bunları yapanın
    sadece
    EMEGE SAYGI
    yapımda ve yayında emegı gecen herkese tesekkur edıyorum

  10. load brushes’a tıklayınca açılan pencerede brushes klasörümdeki hiçbir dosya görünmüyor. Halbuki brushes klasöründe birçok brush var. Neden göstermiyor olabilir acaba?

  11. seçkin Bakır
    14

    Merhaba arkadaşlar ben bir şey rica edicem. şu izleyeceğimiz yolları (Edit > Preset Manager falan gibi) türkçe photoshop kullanan arkadaşlar için türkçelerini de yazarmısınz. zahmet olmazsa

  12. merhaba. benim şu şekilde bir sorum olacaktı. http://www.brusheezy.com sitesinde bir çok brush var ama cs2 veya cs3 için farklı olanlar da var. sorum şu şekilde: cs3 için olan brush cs3de çalışmazmı?

    not : azeri olduğum için Türkçe kullanımımda bazı hatalar ola bilir. Affola.

  13. COK TSKR EDERİM COK İŞİME YARAYACAK BUNLAR
    AMA ARKA PLAN TRANSPRAN YAPPTIM RENK SECEMİYORUM GRİ OLUYOR BU KONUSA AYDINLATIRSANIZ COK SEVİNİRİM
    EMEGİNİZE SAGLİK
    SERKAN

  14. didem büşra
    18

    çok kolay ve yapmaya baylıyorum

  15. acaba bu fırçalara isim vermek mümkün mü acaba aklımıda kalacak şekilde isim veremezmiyiz.2 nolu yerde gösterdiginiz fırça sitillerinde kullandgımız isim yazabilirmi.mesala kan fırçası yazacaz ve fırçanın yanında kan fırçası yazacak.hiç bir bilgim olmadıgı için soruyorum.teşekurler

  16. hocam ben brushes uygulayamıyorum çifttıklıyorum ama bir türlü olmuyor neden olabilir bu arada bilgiler içinde ayrıca teşekkürler

    • Ekrem öyle bir şey olmaması lazım normalde. Fırçanın (brush) boyutunu ve çalışma alanın boyutunu bir kontrol et. Fırça çok büyük olabilir ondan çıkmıyor olabilir ya da bastığın fırça renginle arkaplan rengin aynıdır. Bir kontrol et.

  17. Teşekkür Ederim…Sonunda Fırça eklemeyide öğrendim.

  18. Çok güzel bir anlatım olmuş Photoshop kullanmaya yeni başladım çok işime teşekürler.

    Photoshopu geç farkettim gerçekten çok güzel bir uğraş hobi olarak herkeze tavsiye ederim…

Yorum yapın

Bu konuya aşağıdaki sayfalar gibi siz de link verebilirsiniz.
Sağ tıkla > Bağlantı Adresi Kopyala >> Fırça (Brush) nasıl kullanılır?

  1. 1
  2. 2
  3. 3