Kamuflaj Doku

kamuflajsml.gifMerhaba arkadaşlar;

Bu dersimizde photoshop ile kamuflaj dokusu yapacağız. Tamamen photoshop filtrelerini kullanarak yapıyoruz. İşlemler çok kısa ve basit.. Ama yine söylemeliyim ki, yaratıcılığınız ile, bu dokuyu bir araç üzerine ya da kıyafet üzerine uygulayıp, çalışmanızı yüceltebilirsiniz.

Photoshop ile kamuflaj doku dersimize başlıyoruz..

1) İlk önce istediğiniz boyutlarda bir çalışma alanı açın. ( Ben 400*400 açtım )

2) Önplan rengimizin siyah, arkaplan rengimizin beyaz olduğuna dikkat ediyoruz. ( Ctrl+ D tuşu ile bunu gerçekleştirebilirsiniz. )

3) Filter > Render > Clouds Difference yolunu kullanarak Bulut (cloud) efektini uyguluyoruz.

Örnek için tıklayın

4) Tekrar aynı efekti uyguluyoruz. (Filter > Render > Clouds Difference) Ctrl + F kısayol tuşlarıyla da bunu gerçekleştirebilirsiniz.

Örnek için tıklayın

5) Filter > Artistic > Sponge yolunu kullanarak bu efekti uyguluyoruz.

kamuflaj4.gif

Bu pencereden istediğiniz ayarları gerçekleştirin. Ve kamuflaj deseninize sahip olun.

6) Şimdi de sıra geldi kamuflaj desenimize renk vermeye.. Bunun için Image > Adjustments > Color Balance yolunu kullanıyoruz. ( Kısayol : Ctrl + B )

kamuflaj5.gif

Yukarıdaki gibi ayarlarla, benim gibi bir sonuca ulaşmış olmanız gerekiyor.. Renk ile istediğiniz gibi oynayabilirsiniz.

Örnek için tıklayın

Kolay gelsin iyi çalışmalar arkadaşlar..

Bu yazıyı

Bu konuda toplam 21 yorum var. Siz de yorum yapın, sorularınızı hemen yanıtlayalım

  1. ELLERİNİZE SAĞLIK. ÇOK FAYDALI OLUYOR.

  2. bulut efektini uyguluyorum yalnız filter Artistic aktif olmuyor
    Sponge açamıyorum
    sorun ne olabilir

  3. Tüm photoshop-tr ailesine teşşekür ederim

  4. teşekkürler, iyi çalışmalar herkese.

  5. Teşekkürler, elinize sağlık.

  6. Sağol güzel bir anlatım olmuş emeğinize sağlık

  7. sponge yide uyguluyorum ama bi turlü color balance aktif olmuyor… renk veremıyorum yani.. sizce yanlış nerde?

  8. bu konuya inanılmaz ilgi duymaya başladım.çok faydalı olucak.yeni takipcinizim dier dersleri merakla bekliyorum.

  9. paylasımın ıcın TSk ederım ELıne sglık super anlatmıssın hanı herkes sen gbi anlatsa::)

  10. bu en sevdiğim olay işte. bom boş beyaz bir sayfa üzerinde uygulamaya başlayıp photoshop un sunduğu imkanlar doğrultusunda güzellikler oluşturmak. çok saol arkadaşım. anlatımlar ve dersler mükemmel. paylaşımlarınızın devamını sabırsızlıkla bekliyorum..

  11. emre resmi “save as” diyerek kaydedersen jpg png gif gibi formatlarda kaydedebilirsin yani senin deyiminle resim ve faks görüntüleyicisinde açabilirsin. 🙂

  12. ben burda yazılanları uyguluyorum çook güzelde oluyor ama ben çalışmamı kayıt ediyorum ama çalışma olarak tekrar açılıyor ben resim ve fax görüntüleyicisinden açamıyorum bana bir yardımda bulunursanız çook sevinirim
    BU ADRESE NASIL YAPACAĞIMI :YAZARMISINIZ?::

    handsome_male_emre@hotmail.com

  13. Mavikorku
    13

    Şu an okuldayım eve gideyim ilk iş kendime kamuflaj giydiricem photoshop’ta.Emeğinize sağlık abi.Böyle faydalı bilgilerinizi daha fazla paylaşmanızı ve başarılarınızın devamını dilerim……

  14. gerçekten çok güzel bi site
    önceden hiçbişey yapamıyodum ama artık bu sayede yavaş yavaş öğreniyorum
    emeği geçenlere çok teşekkür ederim

  15. benim gibi yeni başlayanlar için güzel bir site adım adım öğretiyor 🙂

  16. her sey cok guzelde benım sıze bır sorum olacak ılerıde bır gun
    flash ile tamplata yada bir flash projesi gibi bir seyler yapmayı dusunuyormusunuz?

  17. iyi olmuş saolun gerçeye gerçek yav 🙂 aliağa/izmir…

  18. O photoshop-tr.com yazılarını reklam için değil, yazılarımızı alıp kendi web sitelerinde yayınlayan arkadaşlar için yapıyoruz. Ortada bir abartma söz konusu değil.

    iyi çalışmalar..

  19. o deilde photoshop-tr.com reklamını resmin üstünde biraz abartmışsınız sanki 🙂

  20. Girmeden tahmin etmiştim Kesin difference clouds var die ama sponge efektini tahmin edemedim.
    Yeni bir takipçi kazandınız ;)Ayrıca site tasarımı da kullandığınız figürlerde müthiş.Başarılarınızın devamını dilerim.

  21. işte bu en çok sevdiğim efektler bi bu bide matrix hepsini burada öğrendim çok teşekkürler elinize sağlık

Yorum yapın

Bu konuya link verip, sayfanızın aşağıda gözükmesini sağlayın.
Sağ tıkla > Bağlantı Adresi Kopyala >> Kamuflaj Doku